RETURNERING

SÅDAN SENDER DU RETUR TIL RAMMESHOPPEN

FORTRYDELSESRET 

Hos Rammeshoppen har du 365 dages fortrydelse, men der er forskellige krav til varerne alt efter hvornår du fortryder. 

Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.  

Fristen indebærer, at du har eller 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb, Hvis emballagen ikke er brudt. Dette gør du ved at sende en mail til: [email protected] 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked 

OBS: Varer fremstillet efter mål, kan betragtes som specialproducerede varer, og er ikke omfattet af fortrydelsesretten.  

 

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.  

- Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Hvis fortrydelsesretten gøres gældende, så oplys venligst disse oplysninger: 

Sendes til: Rammeshoppen, Søndergårdsalle 1, 8700 Horsens, [email protected] 

  • Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:
  • Bestilt den:
  • Modtaget den:
  • Ordrenummer:
  • Forbrugerens navn:
  • Forbrugerens adresse:
  • Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):
  • Dato: 


RETURNERING 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du betaler selv for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post.
- Dette gælder for store rammer over 70x100cm samt større varepartier, der sendes på palle. Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 400 DKK.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. 
 
VARENS STAND, NÅR DU FORTRYDER

Fra 0.-14. dag:  

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen. 
  
Fra 14.-365. dag:  

Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, ellers vil du blive nægtet fortrydelse.  
  
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET  

Ved fortrydelse fra 0.-14. Dage:  

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.  

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.  

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 
  
Ved fortrydelse fra 14.-365. dag:  

Hvis din vare lever op til fortrydelsen, vil vi tilbagebetale købssummen af varen. Du vil ikke få forsendelsesomkostningerne igen. Varen skal være i vores varetægt før vi udbetaler pengene. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

FORBRUGERSPØRGSMÅL 

Er du i tvivl om dine forbrugerrettigheder på nettet i Danmark og vil gerne have en uvildig rådgivning, så står E-mærkets forbruger hotline klar på 44 85 85 90. Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected] . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:  
  
Klageadgang 

Du kan som forbruger klage over en handel med Rammeshoppen i Danmark til 

Forbrugerklagenævnet 
Center for Klageløsning  
Nævnenes Hus  
Toldboden 2  
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr